Connect with us

Fenomena Alam

Bentuk Awan Senja Tu Sama Seperti Seseorang Memakai Serban Dan Sedang Berdoa. Subhanallah

Published

on

Bentuk Awan Senja

Bentuk Awan Senja Tu Sama Seperti Seseorang Memakai Serban Dan Sedang Berdoa. Subhanallah

FENOMENA awan membentuk objek tidak asing lagi. Ternyata ia bukan mitos semata-mata. Perkongsian seorang pengguna Facebook di laman sosial Facebook Parit Raja ini meraih perhatian ramai.

Tiga keping foto menunjukkan awan senja seakan individu memakai serban sedang berdoa dikatakan dilihat selepas solat Maghrib. Difahamkan, lelaki yang merakamkan foto itu tiba lewat di masjid ketika itu untuk menunaikan solat Maghrib.

Justeru dia telah terlepas solat berjemaah dan telah menunaikan solat di bahagian luar masjid. Selesai menunaikan ibadah berkenaan, dia terpandang sesuatu yang menakjubkan di dada langit.

“Selesai solat Maghrib, saya terpandang awan senja.

“Alhamdulilah rezeki saya ketika itu ALLAH berikan saya rezeki yang tak disangka-sangka, bentuk awan senja tu sama seperti seseorang memakai serban dan sedang berdoa. Subhanallah,” titipnya.

Pengguna Facebook lain turut berpendapat pembentukan awan itu menyerupai seorang lagi lelaki yang sedang berdoa ketika itu. Bagaimanapun, pemuda itu tidak sempat menunjukkan foto yang dirakamkan olehnya.

“Ingat selepas selesai berzikir tu saya nak tunjuk gambar ni pada pakcik itu tetapi dia sudah beransur pulang,” katanya. Warga maya menganggap peristiwa tersebut adalah bukti kekuasaan ALLAH dan ia amat menginsafkan.

  •  “Bentuk awan dengan pakcik itu sama. Subhanallah, Allahuakhbar.”
  •  “Harap pakcik itu dapat tengok gambar ni. Indah betul gambarnya.”
  •  “MasyaALLAH, sungguh menginsafkan.”

KEJADIAN 26 OBJEK DI LANGIT 1992

Terdahulu, pada tahun 11 Oktober 1992 sekumpulan 200 pelajar sebuah sekolah agama di Klang, Selangor; mendakwa melihat 26 objek aneh yang secara tiba-tiba muncul di langit pada waktu tengah malam.

Kejadian itu menggemparkan negara dan menjadi tajuk utama akhbar-akhbar. Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada sidang media mengumumkan bahawa dakwaan kemunculan 26 objek aneh di langit seperti disaksikan 200 pelajar dan beberapa guru itu adalah sahih dan bukannya rekaan.

Objek di langit itu juga dikatakan berupa amaran daripada Tuhan supaya umat Islam kembali mengamalkan ajaran agama yang sebelum ini semakin diabaikan sebahagian penduduk negara ini.

Sumber: Facebook Orang Kota – Tinggi

Harian Semasa/Kongsisibomonicko menyajikan informasi dari seluruh pelusuk negara dan juga luar negara untuk santapan pembaca-pembaca semua. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment.

Pihak Admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya.

Ketahui Lebih Banyak Lagi Berita Menarik Dalam Dan Juga Luar Negara di Harian Semasa/kongsisibomonicko.com Dan Juga Di Page Sharing Info.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Fenomena Alam

Inilah Beberapa Keping Foto Fenomena Alam Yang Membuktikan Kekuasaan Allah S.W.T.Allahuakbar

Published

on

By

Inilah Beberapa Keping Foto Fenomena Alam Yang Membuktikan Kekuasaan Allah S.W.T.Allahuakbar

Alam semesta beserta isinya merupakan ciptaan Allah ayang maha kuasa. Sehingga tidak jarang Allah memperlihatkan kebesarannya dan keagungaanya dari fenomena2 alam yang terjadi. Hanya saja terkadang kita sebagai makhluk ciptaanya kurang bisa memahami kebesaran dan keagungannya.

Inilah Beberapa Keping Foto Fenomena Alam sebagai bukti kebesaran dan keagungan Allah:

Fenomena alam membentuk lafaz Allah ini terjadi pada saat gunung kelud meletus.Terlihat secara jelas bagaimana lava merah yang dimuntahkan gunung kelud membentuk lafaz Allah.

fenomena alam seterusnya masih terjadi saat gunung kelud meletus.Dimana gabungan abu vulkanik serta kilat yang menyambar disekitarnyamengambarkan kepala haiwan bertanduk.

Inilah Beberapa Keping Foto Fenomena Alam

Selanjutnya ada fenomena alam awan yang bergelombang seperti ombak dilautan.Benar2 terlihat seperti ombak dilautan.Luar biasa

Inilah Beberapa Keping Foto Fenomena Alam

Ada fenomena alam puting beliung yang seolah olah pusaran anginnya sampai ke awan.

Inilah Beberapa Keping Foto Fenomena Alam

selanjutnya ada fenomena alam awan yang menyerupai bentuk kepala naga sedang menghemburkan api.

Di hutan Sydney Australia ada sebuah pohon dengan bentuk sangat unik.Pohon ini sangat berbeza sengan pohon2 disekelilingnya.Bntuk pohon ini sangat menyerupainya gerakan rukuk dalam solat.

Dari sampai terlihat bentuk kepala,tangan dan tubuhnya benar2 terlihat sebagai seorang yang sedang beribadah. Hebatnya manusia pohon ini menghadap langsung ke arah kiblat.

Ada fenomena gunung yang menyerupai bentuk wajah manusia atau yang dikenaldengan Mountain Face.

Selanjutnya ada fenomena kaabah yang terlihat sangat jelas dari langit.

Demikianlah beberapa fenomena alam yang ada sebagai tanda kebesaran dan kekuasaan Allah.Dan tentunya masih banyak lagifenomena alam yang lainnya. Semoga manjadi penambah keimanan dan ketakwaan kita kepada Allah..Amin…

Sumber: facebook

Harian Semasa/Kongsisibomonicko tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya.

Ketahui Lebih Banyak Lagi Berita Menarik di Harian Semasa/kongsisibomonicko.com Dan Juga Di Page Sharing Info

Continue Reading

Trending